دستگیری ۱۴ سر شبکه یک شرکت هرمی در مشهد عوامل ابتلا به حساسیت فصلی چیست؟ | راه‌هایی برای کاهش علائم آلرژی صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای خراسان رضوی و ۵ استان دیگر (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قتل زن جوان توسط برادرش در مشهد به خاطر حرف مردم + عکس هشدار جهادکشاورزی مشهد به کشاورزان، دامداران، مرغداران، زنبورداران و گلخانه‌داران آزمون شفاهی احراز صلاحیت اخذ پروانه تخصصی روان‌شناسان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش باران در استان تا جمعه جاده‌های خراسان‌رضوی بارانی و لغزنده است | کاهش دید افقی در محور تربت‌جام_صالح‌آباد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) این فرودگاه در ۳۰ سال گذشته هیچ باری را گُم نکرده است! آب نیسان چیست؟ + روش تهیه، خواص و ادعیه هدیه ۴۰۰هزار تومانی تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان برای خرید کتاب + شرایط و نحوه دریافت بُن مرگ پدروپسر مشهدی براثر برق‌گرفتگی آخرین وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ابتلا به سرطان‌های گوارش با مصرف مایعات داغ و غذا‌های فرآوری شده بهترین راه‌های پیشگیری از عفونت لثه کوتاه درباره جشن‌های نوظهور به عنوان سنت‌های جدید خانواده‌ها کدام غذا‌ها و ویتامین‌ها در کاهش یبوست تاثیر دارند؟ آماده‌سازی ۳ مکان جدید برای ساماندهی انبار‌های ضایعات در مشهد
سرخط خبرها

آغاز تزریق ۲ واکسن جدید کودکان در جنوب کشور تا نیمه اردیبهشت ۱۴۰۳

  • کد خبر: ۲۲۲۹۸۲
  • ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۵
آغاز تزریق ۲ واکسن جدید کودکان در جنوب کشور تا نیمه اردیبهشت ۱۴۰۳
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از آغاز واکسیناسیون روتاویروس و پنوموکوک در استان ها‌ی جنوبی تا ۱۰ روز آینده خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، شهنام عرشی امروز در نشست خبری وزارت بهداشت با بیان این که از ۱۰ روز آینده واکسیناسیون روتاویروس و پنوموکوک در استان‌های جنوبی کشور آغاز می‌شود، اظهار کرد: واکسن پنوموکوک سالانه از مرگ ۱۵۰۰ نفر کودک جلوگیری می‌کند؛ همچنین واکسن روتاویروس از بستری شدن ۱۰ هزار بستری پیشگیری خواهد کرد.

وی افزود: واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس وارد برنامه واکسیناسیون کشوری شده‌اند. این واکسن‌ها وارداتی هستند و امیدواریم در آینده نزدیک تولید داخلی آنها نیز آغاز شود.

عرشی ادامه داد: از سال گذشته در بندر خمیر و هرمزگان واکسن پنوموکوک به صورت آزمایشی به کودکان تزریق شد و در ۱۰ روز آینده سایر استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور نیز تزریق آنها آغاز خواهد شد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی و واکسن پنوموکوک در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی قابل تزریق به کودکان است.

براساس این گزارش، واکسن «روتاویروس» از اسهال‌های شایع در کودکان پیشگیری می‌کند؛ «پنوموکوک» نیز نوعی باکتری است که می‌تواند باعث بروز بیماری‌های پنومونی (ذات الریه)، عفونت خونی، سینوزیت (التهاب بافت پوششی حفره‌های بینی) و عفونت گوش میانی شود.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->